Prezentacja wizualna w Rhino

Nie mniej istotna od innych etapów projektowania jest prezentacja. To ona pozwala na przedstawienie efektu naszej pracy w odpowiednim świetle, dosłownie i w przenośni. Korzystając z wbudowanej biblioteki i edytora materiałów oraz edytora otoczenia i oświetlenia jesteśmy w stanie nadać naszemu modelowi dowolny wygląd oraz umieścić go w dogodnym środowisku. Dzięki wbudowanemu silnikowi renderującemu możemy uzyskać wyjątkowo realistyczne wizualizacje pozwalające przedstawić klientowi finalny wygląd produktu w rzeczywistych warunkach jeszcze przed jego wykonaniem.

Uchwyć szybko swoją koncepcję

Funkcja Snapshots pozwala na zapisywanie i przywracanie stanu wyglądu modelu.

ViewCaptureToFile  I  ViewCaptureToClipboard mają podręczny interfejs.

Tryb wyświetlania z obsługą Raytracingu

Szybki, interaktywny podgląd wykorzystujący technikę raytracingu, przyspieszony przez GPU współczesnych kart graficznych CUDA i OpenCL.

Ulepszone ustawienia domyślne

Domyślne ustawienia renderingu Rhino 6 dają dużo czystsze rezultaty.

Nowe domyślne ustawienia zostały stworzone na bazie rzeczywistego studia fotograficznego. Uwzględniają białe tło z automatycznie dopasowującym się podłożem – oraz miękkie cienie i oświetlenie z dużych,  studyjnych świateł. To oznacza że otrzymujemy ładne rozproszone światło dookoła całego modelu, nawet w zagłębieniach. Wszystkie nowe modele będą automatycznie tworzone z ulepszonymi ustawieniami domyślnymi, dla starszych modeli możemy łatwo zmienić ustawienia na ulepszone klikając na „Reset to Defaults” na samym dole panelu Rendering.

Materiały

Ułatwione zostało tworzenie i przypisywanie materiałów, z czytelniejszym i bardziej przejrzystym interfejsem. Do dyspozycji mamy również bibliotekę pełną materiałów gotowych do użycia z teksturami w skali rzeczywistej.

 

Dodając prosty malowany materiał lub metal, jedyne co musimy zrobić to wybrać kolor jaki nam odpowiada. Bez skomplikowanie brzmiących parametrów. Pogląd typu render od razu pokaże nam efekt zmian.

render_new_05

Otwierając bibliotekę materiałów możemy przeglądać setki materiałów z teksturami, gotowe do przeciągnięcia na model.

Wszystkie materiały są stworzone z teksturami w rzeczywistej skali więc nie ma potrzeby manipulowania nimi – one po prostu działają!

Nowa przeglądarka materiałów jest łatwiejsza w użyciu i ułatwia zarządzanie setkami lub tysiącami materiałów oraz tekstur.

Dodane zostały „Etykiety i szukanie” materiałów w edytorze.

Szukanie/filtrowanie za pomocą nazw, etykiet lub nawet za pomocą notatek bezpośrednio w materiałach.

Dodawanie niestandardowych etykiet do tych już używanych w celu sortowania ich w grupach, jak ulubione.

Możliwość używania ? oraz # aby dopasować litery i cyfry w nazwach materiałów.

Możliwe jest odwrócenie wyników wyszukiwania z użyciem ^ lub filtrowanie poprzez używane oraz nieużywane materiały.

Dodana została możliwość przypisywania materiałów do poszczególnych powierzchni bez potrzeby odseparowywania ich od bryły.

Wszystko w jednym miejscu

render_new_07

Zgromadzone zostały wszystkie wcześniej rozproszone opcje w jednym łatwo dostępnym miejscu. Wszystko co jest potrzebne do wizualizacji jest w nowym panelu Rendering.

Użytkownicy nie są już ograniczeni do renderowania jedynie aktywnego widoku. Możliwe jest określenie dowolnej rzutni, nazwanego widoku lub nawet snapshota.

Możliwe jest ustawienie rozdzielczości, jakości wizualizacji a nawet blokowanie proporcji wybranej rzutni.

Dodawanie obrazu w tle, podłoża a nawet mapy środowiskowej. Możliwe jest mieszanie i dopasowywanie osobno map do oświetlenia, refleksów oraz tła.

Zabawa ze światłem, ustawienie pozycji słońca i wciskamy Render

Rezultaty nie są zadowalające? Z łatwością przywracamy domyślne ustawienia wciskając przycisk Przywróć Domyślne.

Umieszczanie naklejek

Umieszczanie naklejek zostało uproszczone i jest łatwiejsze w użyciu.

UV Unwrapping

UV Unwrapping teraz działa na wielu obiektach na raz, ułatwiając tworzenie map tekstur.

Nawet więcej

Refleksy Fresnela:

render_new_11

Ustawienia chropowatości dla materiałów refleksyjnych…

…oraz przeźroczystych:

Podłoże do generowania cieni:

Możliwość użycia kanału alpha zdjęcia do maskowania przeźroczystości importowanego obrazu.

Odbicie lustrzane tekstur: