rhinoweb400

Prezentacja

Nie mniej istotna od innych etapów projektowania jest prezentacja. To ona pozwala na przedstawienie efektu naszej pracy w odpowiednim świetle, dosłownie i w przenośni. Korzystając z wbudowanej biblioteki i edytora materiałów oraz edytora otoczenia i oświetlenia jesteśmy w stanie nadać naszemu modelowi dowolny wygląd oraz umieścić go w dogodnym środowisku. Dzięki wbudowanemu silnikowi renderującemu możemy uzyskać wyjątkowo realistyczne wizualizacje pozwalające przedstawić klientowi finalny wygląd produktu w rzeczywistych warunkach jeszcze przed jego wykonaniem.

 

  • Zintegrowany silnik renderujący – obsługujący mapy HDR, skylight, współczynnik załamania światła (IOR – index of refraction) czy postprocessing pozwalający na nałożenie na wykonaną wizualizację takich efektów jak głębia ostrości (DOF – depth of field), rozmycie, rozbłyski, mgła itp..

Render

  • Współpraca z wieloma dostępnymi silnikami renderującymi za pośrednictwem wtyczki

Wnetrze

Wnetrze_model

 

 

  • Style wyświetlania – takie jak Technical, Artistic, Pen, pozwalające na przedstawienie naszego projektu w ciekawszy bądź bardziej przejrzysty sposób

Style_wyswietlania

 

  • Obsługa map HDR – wraz z możliwością ich wyświetlania w trybie rendered

HDR

 

  • Obsługa bump mapingu w trybie rendered

Bump

 

  • Możliwość włączenia cieni

Shadows

 

  • Edytor materiałów – pozwalający na tworzenie zestawów materiałów, nadawanie materiałów metodą przeciągnij i upuść, korzystanie z tekstur proceduralnych, tworzenie materiałów kompozytowych

Materialy

 

  • Biblioteki – zdefiniowanych i pogrupowanych przez producenta materiałów, tekstur oraz map środowiskowych. Istnieje również możliwość rozbudowywania biblioteki o własne materiały

Biblioteki

 

  • Edytor otoczenia – pozwalający na wczytanie oraz modyfikację parametrów mapy HDR

Edytor_otoczenia

 

  • Edytor oświetlenia słonecznego – korzystając z edytora możemy odtworzyć warunki oświetlenia słonecznego panującego w dowolnym miejscu na świecie, o dowolnej porze dnia i roku. Istnieje również możliwość ręcznego ustawienia położenia słońca

Edytor_slonca

 

  • Teksturowanie metodą UV mapping – metoda ta umożliwia nakładanie tekstury poprzez mapowanie jej na rozwinięty (unwrap) na płasko obiekt 3D. Rozwinięcie dokonywane jest z uwzględnieniem wcześniej zdefiniowanych przez nas szwów (seams).

UV